Vad bjuder varje dag på?

Ni som längtar efter att själva vara gravida, med det här underbara så som sparkar och ja, det mysiga som att se sparkarna så bjuder varje dag på sammandragningar, smärta i ryggen, intensiva svettningar, hundratals rundor till toaletten, svidande halsbränna, svårigheter att andas, humörsvängningar, illamående och väldigt mycket mer. ;) Iallafall i slutet. Kan väl säga att jag haft "tur" i början av graviditeten, fast att jag varit extremt sjuk från början till slut.. Nej, det är inte kul längre! Haha. Det enda "mysiga" är att magen är så stor och bebis är så stor att man ser rörelserna som om de vore en alien i magen haha. 
 
 
En annan grej som är trist är ju att man inte längre har något gemensamt med vänner och så. Speciellt inte om man är "ung", märker det på alla andra som fyller 18 i år, det är ju mycket fest och sådär. Jag har aldrig riktigt tyckt om att festa heller, men det är ju det enda som händer på helgerna medans jag hellre stannar hemma och myser framför en bra film istället. Och jag kan ju inte precis följa med ut hög gravid hahaha. Skulle sett roligt ut ;) Nää.. Man tappar rätt så mycket.. Och sen är det ju många som kommer tillbaka men endast för att få upp kontakten för att få träffa bebis.. Känns det som. Väldigt tråkigt! Men man får väl hoppas att man kanske hittar andra föräldrar, så man har något gemensamt! 
Man kan sakna att umgås med någon i sin ålder också, men man mognar så mycket under bara graviditeten så jag kan ju tänka mig hur man blir efter graviditeten.. Ja, faktiskt sant. Man tänker helt annorlunda. Jag tycker det är bra att vara "ung" och ska bli mamma. Dock har inte åldern med något att göra. Man kan vara dålig och 18 också men man kan också vara 30+ och dålig. Och tvärtom.. 
Men bor ju i en liten håla och där snackar ju folk såklart! Något som man också får stå ut med.. =) Alla blickar, all skitsnack och allt där emellan.. 
 
 
 
Naj, nu blev det ett långt inlägg.. Men iallafall. Nu ska jag börja (stor)städa här hemma och sen står bakning (cookies, tror jag) på schemat! För imorgon ska det bli fint väder och då tänker jag iallafall inte sitta inne ;) Jag får väl se hur mycket magen orkar med. Väldigt konstiga känslor i magen.. ;) Jaja, jag är redo för dig bebis. =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide